M-BIus

Heb je iets geschreven, verhaal of gedicht, geschilderd of getekend, geknutseld of gecomponeerd, wat een relatie heeft met biseksualiteit? Zet het dan hier neer!

M-BIus

Berichtdoor meisjeloos » ma 26 jul 2010, 00:15

Niet echt van mij, maar net gevonden.

De geschiedenis van de M-Bius ring.

De website lijkt al wat ouder te zijn en sommige stukken, zoals de hoofdpagina, worden niet meer weergegeven, maar ik was best verrast. Ik wist niet dat die ring uit Nederland kwam, en deze site is geheel nieuw voor mij. Ik krijg er een beetje speurzin van en ben erg nieuwsgierig naar dit stukje Nederlandse Bi-geschiedenis. Is er iemand die hier meer van weet?

ETA: Klikte net even door naar StereoSexuality, wat een computer-animatie-kunst site lijkt te zijn. Ben nu nog nieuwsgieriger.
meisjeloos

Re: M-BIus

Berichtdoor Edwin » di 27 jul 2010, 00:16

Wat wil je weten? Joli(e) is goed bereikbaar via de pagina http://www.joliesworld.com/page4.html en er zijn hier vast mensen die hem persoonlijk kennen. Hem, zeg ik met enige aarzeling, want Joli(e) wordt steeds meer Jiro.

Ik weet niet of het streepje in de naam zo bedoeld is of aan de gedateerde site ligt, maar de naam van het oneindige vlak is Möbiusring (of Möbiusband) in de wiskunde. http://nl.wikipedia.org/wiki/M%C3%B6biusband
Edwin
Moderator

Berichtdoor Edwin » wo 28 jul 2010, 16:28

Niet echt van mij, maar net gevonden.

O ja, de beschrijving bij het subforum Kunstuitingen is bedoeld als voorbeeld, deze plek is er niet uitsluitend voor eigen werk.
Edwin
Moderator

Berichtdoor meisjeloos » do 29 jul 2010, 20:16

Ik vraag me af hoe het is overgenomen door Nederlandse bigemeenschap. Ik ken de geschiedenis niet zo goed, en het is leuk ineens iets te vinden dat aangeeft dat er mensen voor mij waren, al wist ik dat natuurlijk wel, technisch gezien.
Die contact pagina had ik nog niet gevonden, bedankt! Ik moet bekennen dat ik die ook niet verwacht had aangezien de site er wat pre-2.0 en abandoned uitzag.

Ik kreeg het idee dat het streepje zo bedoeld was. Ik ken de möbiusband wel, en vond deze driehoek erg leuk gevonden. Ik vind het goed bij biseksualiteit passen, al moet ik bekennen dat ik persoonlijk wat minder van de pastel tinten ben.
meisjeloos

Berichtdoor luc houtkamp » vr 30 jul 2010, 12:54

De Internationale bi-driehoek werd ten tijde van de Euro bicon in Rotterdam (2001) grafisch te zwaar gevonden.
Vandaaar het idee van de moebiusring.
Adri en ik hebben een variant op onze arm die bestaat uit 2 in elkaarlopemde moebiusringen. Als een soort trouwring. Er mort nog ergens een site zijn over de making. Ik zal eens zoeken als ik langer on line ben...
luc houtkamp
Moderator

Berichtdoor PaulV » vr 30 jul 2010, 14:57

Heb je ook een plaatje van die internationale driehoek?
PaulV

Berichtdoor luc houtkamp » vr 30 jul 2010, 17:27

Hier is de site over het zetten van onze tattoe:

http://babel.massart.edu/~jolarti/Pippi/

Het internationale bi-teken kom je wel tegen als je zoekt naar foto's onder bisexuality.

De Duitsers hebben weer een ander teken, een soort maantje in regenboogkleuren...
luc houtkamp
Moderator

Keer terug naar Kunstuitingen