Serieus contact zoeken maar hoe?

Alles wat met seks en biseksualiteit te maken heeft

Serieus contact zoeken maar hoe?

Berichtdoor Dubje » do 04 feb 2010, 02:43

Ok ik zal dit zo voorzichtig en goed mogelijk te verwoorden.
Ik ben nu al zo ongelovelijk lang bischierig, maar nooit in durven verdiepen.
Nu zit ik toch op een punt in mijn leven waarop ik dit toch wil doen hoe eng ik het ook vind.
Het probleem is hoe pak je zoiets aan, het meest ideale zou natuurlijk zijn dat
ik iemand tegen zou komen die min of meer in het zelfde schuitje zou zitten als mij.
Zou dan graag serieuze gesprekken willen voeren erover en zo zien hoe de ander ermee omgaat
elkaar wat beter leren kennen en dus ook jezelf beter leren kennen daardoor.
(even duidelijk zijn dat dit geen oproep of dergelijke is, ik probeer gewoon mijn probleem aan
te geven hiermee)

Ik moet zeggen dat dusver het internet nou niet echt hulpzaam is of ik zit gewoon verkeerd te
zoeken, de ene ranzigste site na de andere, bijna alles wat ik tegen kom is recht voor zijn raap
speed date en wat niet, dit is dus totaal niet wat ik zoek als ik denk aan serieus.
Maargoed, iemand misschien tips hoe ik dit het beste aan kan pakken?

Ik moet erbij zeggen dat ik absoluut geen uitgaangspersoon ben en behoorlijk verlegen aangelegd ben
dus dat help niet echt natuurlijk.
Alvast erg bedankt

Groetjes D.
ºO(¯`·Een kus is een afdruk van een indruk die met nadruk vraagt om een herdruk·´¯)Oº
Dubje

Re: Serieus contact zoeken maar hoe?

Berichtdoor Bliss Laveau » do 04 feb 2010, 09:01

Wat dacht je van de Kringen? http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Kringen
“All began in love, all seeks to return in love. Love is
the law, the teacher of wisdom, and the great revealer of mysteries.”

~Starhawk~
Bliss Laveau

Berichtdoor Els » do 04 feb 2010, 11:12

Volgens mij zit je hier dan wel goed, als je internet-contact ten minste niet direct hebt afgeschreven na die slechte ervaringen (al denk ik van niet, want je hebt je hier nu toch aangemeld ;)). De meeste mensen op dit forum zijn biseksueel, of hebben in elk geval interesse in het onderwerp, net als jij. Misschient voelt het iets minder persoonlijk om een vraag die je hebt op een forum te zetten (al voel ik dat zelf niet zo), maar je krijgt dan wel meer invalshoeken dan als je met één enkel persoon zou praten :)

/Els
Els

Berichtdoor Dubje » do 04 feb 2010, 15:06

Bedankt voor de reacties en de tip

Heb eens wat meer gelezen over die kringen, en had er nog nooit van gehoord eerlijkgezegd, het lijkt me een goed idee dat over de jaren
heeft uitgepakt tot iets groters, het idee laat me echter wel met knikkende knieen achter brrr, maar ja thats me ;)

Ik heb inderdaad wel het gevoel een goede plek geraakt te hebben hier, aangezien mijn doel is om mezelf te verdiepen en grenzen te verkennen
je hebt gelijk in dat het een goed idee is om mijn vragen en wat nog meer te delen via het forum, helaas word ik behoorlijk tegen gehouden door
mijn verlegenheid, maar uitsluiten doe ik dus niet, komt waarschijnlijk best goed als ik een beetje meer op mn gemak voel :)

Maar het is dus wel zo dat als je jezelf wilt verkennen en ontdekken dat het internet je behoorlijk kan afvlakken of afschrikken
daarom ben ik erg blij tegen deze site aagelopen te zijn, serieuze mensen die er open over willen praten en dat is net wat ik zoek.

Groetjes D.
ºO(¯`·Een kus is een afdruk van een indruk die met nadruk vraagt om een herdruk·´¯)Oº
Dubje

Berichtdoor vrouw1980 » do 04 feb 2010, 15:59

He Dubje,

waar jij tegen aanloopt heb ik hetzelfde! Sommige forums blijven doodstil, op andere sites moet je weer lid van zijn door te betalen. En toen kwam ik ook in eens op deze site.
Voor mezelf heb ik deze week besloten om uit te zoeken of ik dat nu met vrouwen toch ook wel leuk vind. Maar ja en dan. Het moeilijke is dat je niet aan iemand kan zien of ze wel iets wil proberen met vrouwen. En al die meetings of ladys night avonden zijn voor mij nog wel een hele grote stap. Dat is weer zo massaal, misschien als ik definitief er voor heb gekozen, oke. Nu alleen nog niet.
Ik vind het wel allemaal erg spannend en voel me als een verliefde puber. Misschien kunnen we elkaar helpen met tips of gewoon lekker kletsen. Ik merk dat ik daar nu heel erg behoefte aan heb.
Groetjes
vrouw1980

Berichtdoor Dubje » do 04 feb 2010, 16:22

Hoi vrouw1980

Je slaat inderdaad de spijker op de kop, het is bijzonder moeilijk een plek/site etc te vinden voor gelijksgezinden 9/10 keer vind je niet wat je zoekt.
Ik vind zelf deze site dus erg fijn en bewijst maar weer dat de plekken er wel zijn :)
Ik heb mezelf ook al vaker voorgenomen om er toch eens wat mee te doen, maar zoals je zelf al aangeeft zit er voor veel mensen een enorm groot gat tussen
beslissen om er wat mee te doen en bv meetings/nights, ik moet zeggen dat ik zelf nou niet echt een sociaal wonder ben dus dat maakt het contact alleen maar
enger en moeilijker.

De behoefte om ervover te praten is inderdaad erg groot , soms is er wel mee te leven maar de andere keer breekt het je toch echt op en wenste je dat je al
eerder stappen hebt durven nemen. Maar goed wat niet is kan nog komen natuurlijk.

Groetjes D.
Dubje

Berichtdoor vrouw1980 » do 04 feb 2010, 21:01

Hoi Dubje,

hoe lang loop je al met het idee? Ik heb het altijd wel in mijn achterhoofd gehad: zoiets moest toch wel lekker zijn? Maar nooit wat mee gedaan. De laatste 2 jaar komt het steeds meer terug. Van de week met een collega er over gehad. Zij is lesbisch en heeft voor haar relatie met een vrouw ook met mannen een relatie gehad. Toen heb ik de knoop doorgehakt en niet meer passief af te wachten. Ik wil er echt iets mee doen om te kijken of het echt is zoals ik me het voorstel. Misschien romantiseer ik het wel en vind ik het helemaal niks. Aan de andere kant: wat kan er nog lekkerder zijn dan met een vrouw naar bed te gaan? Je weet hoe alles werkt en waar wat zit. Wel lastig om actie te ondernemen, want ja ik zie mezelf echt niet naar zijn meeting gaan. Dan voelt het weer zo verplicht.
Ik voelde me wel opgelucht toen ik het met mijn collega erover heb gehad. Zo heerlijk om gewoon daar over te kunnen praten. Want ik had toch wel een beetje het idee dat het niet hoort, alsof je je leven op zijn kop gaat zetten.
Groetjes
vrouw1980

Berichtdoor Dubje » vr 05 feb 2010, 00:58

Hoi hoi

Ik schat dat het toch wel een jaar of 4-5 hoog zit, helaas heb ik niet veel personen in mijn sociale kring zitten, laat staat iemand waarmee ik zo vrij voel om erover te durven praten. Wat goed van je dat je met die collega hebt gepraat zeg! ik kan me goed voorstellen dat dat toch wel een enorme opluchtig moet zijn,
dan heb je het toch even kwijt gekunt en blijf je op dat moment er even niet alleen mee in de knoop zitten, erg fijn voor je :)

Mja ik sluit me wel aan bij het romantiseren plaatje, ik probeer me echter wel voor te houden mn verwachtingen niet te hoog te leggen anders is de kans dat je er
verder vanaf zit alleen maar groter, dat wil niet zeggen dat je niks moet verwachten, hehe fantasie heeft toch wel zijn eigen willetje niet dan.
Telkens waneer ik er een stap in wil zetten voelt ik de spanning al goed opbouwen dus ik kan me al helemaal voorstellen dat zelf praten met je collega en verder
dan dat inderdaad je wereld op zn kop zet, al hoeft dat niet perse slecht te zijn.

Heel veel succes! Groetjes D.
Dubje

Berichtdoor Edwin » vr 05 feb 2010, 12:25

Hoi Dubje en Vrouw1980,

Goed dat jullie deze stap alvast hebben genomen! Die spanning is inderdaad niet alleen lastig maar ook opwindend. Ik ben blij dat seksualiteit voor mij op m'n 36e nog steeds een ontdekkingsreis is. Als ik een hetero was geweest, was ik nu misschien wel seksueel gefrustreerd of vastgeroest in een relatie.

Wat datingsites betreft: dat die zo ranzig zijn heeft ermee te maken dat mensen die snelle seksdates zoeken vaker terugkomen dan mensen die een relatie zoeken. Er zijn genoeg homo- en bi-mannen die iets serieuzers willen, maar die raken op deze manier een beetje ondergesneeuwd. Misschien kan Dubje het toch eens proberen met een profiel op gay.nl of een advertentie in de rubriek Overige contacten van homodate.nl. Voor dames is er misschien wel een geschikte datingsite, daar heb ik geen ervaring mee, maar je zou ook andere bi- en bi-curious meiden kunnen opzoeken op een algemene datingsite zoals Relatieplanet.nl (veel leden dus grotere kans) en OkCupid (erg bi-vriendelijk, grappige testjes, forum, veel matchmogelijkheden).

Ik vraag me wel eens af hoe homojongeren tegenwoordig een relatie vinden, nu de homohoreca minder populair wordt, het COC leden verliest en het online vooral om seks gaat. Ik denk dat ze elkaar gewoon in het dagelijks leven tegenkomen. Dan helpt het natuurlijk als ze kunnen zien dat je homo of bi bent. Openheid is echt de beste manier om serieuze contacten te vinden, maar ik begrijp dat dat moeilijk ligt als je aan het begin van je ontdekkingsreis staat.

De Kringen vind ik een goeie tip. Het LNBi organiseert in het najaar de Holland Bicon en in de zomer het Bi-vak, een kampeerweekend. Dat zijn allebei evenementen waarbij niet alleen plaats is voor feesten, maar ook voor serieuze gesprekken. Als je een beetje sportief bent, kun je ook eens kijken of er een homo-sportclub in de buurt is die open staat voor bi's.
I prayed for freedom for twenty years, but received no answer until I prayed with my legs. - Frederick Douglass.
Edwin
Site Admin

Berichtdoor frans » vr 05 feb 2010, 18:10

Ik heb zelf een jaar of twintig geleden, ik was toen ongeveer zo oud als Dubje, na lang worstelen, de stap gezet naar gay sauna's en soortgelijke erotische gelegenheden te gaan. Dat was wel een flinke stap destijds, en nog altijd moet ik, vreemd genoeg, wel wat overwinnen voor ik zo'n soort tent binnenstap waar ik nog nooit geweest ben. Natuurlijk moet het je wel liggen, het contact is doorgaans tamelijk oppervlakkig. Zelf ben ik in ieder geval wel blij dat ik die stap destijds gezet heb; ik heb toch in de loop der jaren een heleboel mooie ervaringen gehad en ook wat verdergaande contacten opgedaan. En ik heb altijd zelf kunnen bepalen tot hoever ik ging; ik heb nooit meegemaakt dat iemand mij wilde dwingen tot iets wat ik niet wilde. Wat dat betreft vind ik contact via datingsites (die had je trouwens twintig jaar geleden nog niet) enger: in zo'n een-op-een situatie weet je nooit precies wie je tegenover je hebt.
frans

Volgende

Keer terug naar Seksualiteit