Datingsites: ervaringen

Alles wat met seks en biseksualiteit te maken heeft

Datingsites: ervaringen

Berichtdoor Pascal » ma 01 maart 2010, 00:10

Uit nieuwsgierigheid hoe anderen dit mogelijk ervaren, kom ik met het volgende.
Om een en ander wat toevoeging te geven maken wij nog wel eens gebruik van sommige “dating” sites. Keer op keer merken wij dat mensen oproepen plaatsen, reageren op onze oproep en dan na een kort contact wat willen afspreken. Het contact is dan leuk en goed en wanneer het op kennis maken aankomt laat ongeveer 98% van de contacten het afweten. Ze geven dan allemaal aan dat uiteindelijk de spanning te groot wordt. En ook dat ze eigenlijk nog geen echte contacten met anderen gehad hebben. En als dat al wel zo is dan is dit met een bekende geweest en dat ze nu wat meer zoeken. En dat meestal in de oproep wat “stoerder” gedaan wordt om indruk te maken, en niet onzeker over te komen.

Al met al komt het er op neer dat, de oproepen, de seksueel getinte reacties e.d. best wel tegenvallen als het voor het echie wordt.
Hoe zijn jullie ervaringen hierin?

modbreak: titel gewijzigd, zodat het net wat duidelijker is, en er geen verwarring kan onstaan met een ander topic
Fuck me, suck me, eat me, beat me, lick me, stick me, hurt me, make me cum but just don’t mess up my hair!
Pascal

Re: serieus contact zoeken maar hoe? II (ervaringen)

Berichtdoor Els » ma 01 maart 2010, 10:20

Ik heb goede ervaringen met okcupid. Ik ben daar een periode wel actief geweest en heb toen twee mensen irl leren kennen, wat erg goed klikte. Wat ik erg fijn vind aan die site is dat het niet alleen maar op dating gericht is: het lijkt veel breder. Voor mij is daar de drempel veel lager om even een kort berichtje naar iemand te sturen omdat hij of zij een leuk profiel heeft, zonder dat er direct een extra bedoeling aan hangt. Dat maakt het allemaal wat meer ongedwongen.
Ik heb daar geen ervaring met mensen die niet op komen dagen, maar goed, ik heb dan ook maar met twee mensen afgesproken, en dat was meer op de basis van elkaar leren kennen, dan direct iets seksueels. Het percentage dat reageert op berichtjes is daar wel hoog, maar dat kan een vertekend beeld zijn, aangezien ik vrouw ben, en vrouwen altijd al sneller reacties krijgen, volgens mij.
Els

Berichtdoor Pascal » ma 01 maart 2010, 10:50

Wij hebben de oproepen geplaatst als 'stel', en het aantal reacties is ook best heel veel. Voornamelijk "zonder negatieve bedoeling" oudere mannen 50+ die in het eerste contact al omschrijven wat ze allemaal willen doen :shock: :roll: .
Ik bedoel hier ook de serieuze reacties door dames en heren die op basis van vriendschap, elkaar eerst leren kennen, e.d. aangegaan wordt en als het klikt dan zien wat er van komt.

Het verschil is wel te merken in of het profiel door een vrouw of man aangemaakt is. Op de meeste sites moet je eerst een profiel voor een persoon aanmaken en dan aangeven of je alleen of met z'n tweeën bent. Bij het profiel aangemaakt door een vrouw is de poststroom niet te stuiten. Bij de mannelijke versie zijn de reacties minder en wat serieuzer.
Fuck me, suck me, eat me, beat me, lick me, stick me, hurt me, make me cum but just don’t mess up my hair!
Pascal

Berichtdoor Miranda » ma 01 maart 2010, 11:03

Ik ga met Els mee vwb OKC. Ik vind het een fijne site, en volgens mij is de 'bevolking' daar tamelijk jong. Het mooie is (voor mij als polyamoureus) dat je er kunt aangeven getrouwd te zijn en tóch op zoek (en dan heb je de keuze uit friendship, penpals, shorttime dating, longterm dating en sexual encounters). Er zijn datingsites die je daarvoor een ban geven!

Manlief heeft er onlangs een leuk vriendinnetje opgeduikeld :)
(we hebben twee aparte profielen die wel naar elkaar linken)
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both."
Benjamin Franklin (1706-1790)
Miranda

Berichtdoor PaulV » ma 01 maart 2010, 11:15

Ik vind OKCupid ook een leuke site. Ik krijg alleen als man echt vrij weinig berichten (misschien 1 of 2 per maand), terwijl iedere vrouw die ik spreek er mee doodgegooid wordt. Ik vind het matchalgoritme op de site ook erg goed, hoge match betekent meestal dat de persoon erg tof is. Ik heb verder ook eigenlijk maar weinig ervaring met datingsites, dus ik kan het verder niet vergelijken. Ik heb nog ervaring met Paiq, op zich wel leuk, maar de kans dat de persoon waarmee je praat echt wat voor je is is volgens mij best klein.
Sekspositief.nl - Een forum voor iedereen met een sekspositieve houding.
PaulV

Re: "dating"-sites: ervaringen

Berichtdoor Edwin » ma 01 maart 2010, 14:59

Hé, leuk dat er meer mensen blij zijn met OkCupid, nu vraag ik me af wie van jullie ik daar gezien zou kunnen hebben :)
Het is mijn favoriete datingsite, er is inderdaad veel meer te doen dan daten, in een open, relaxte sfeer.
Het enige nadeel is dat ik er ook veel Amerikaanse vrouwen tegenkom die ik aantrekkelijk vind. Bij een van hen heb ik wel eens verwachtingen gewekt die ik wegens de afstand niet waar kon maken, moet ik bekennen.

Internetdates die het laten afweten, dat maak ik wel eens mee bij dates met mannen via advertentiesites zoals homodate.nl en homo.nl. Daarbij is het een minderheid van de afspraken die worden afgezegd, helaas vaak met een smoesje. Of het misschien een geldig excuus is, daar ga ik niet over dubben, als de eerste afspraak niet doorgaat is het einde oefening. Voorzover ik nu nog dates heb via zulke sites, let ik er in de eerste plaats op of de belangstelling serieus is. Liefst iemand die er ervaring mee heeft en die er nuchter over spreekt, zonder emotionele of gedetailleerde fantasieën. Dan gaat het in acht van de tien gevallen wel door, op die manier is het nog steeds een vlotte manier om contact te leggen.
I prayed for freedom for twenty years, but received no answer until I prayed with my legs. - Frederick Douglass.
Edwin
Site Admin

Berichtdoor Pascal » ma 01 maart 2010, 15:19

Wij gaan gezien de positieve reacties over OkCupid het ook eens proberen.

@Miranda een goede tip over de twee profielen en die linken.
Pascal

Berichtdoor PaulV » ma 01 maart 2010, 15:52

Alleen jammer dat er zo weinig poly's zijn. Omdat OKCupid poly-friendly is zitten er daar wel veel, maar toch zijn het er weinig. Maarja dat is meer een algemeen probleem dan specifiek voor internet.
PaulV

Berichtdoor PaulV » ma 01 maart 2010, 15:55

Ik heet er PaulAV trouwens, mochten jullie nieuwsgierig zijn.
PaulV

Berichtdoor frans » ma 01 maart 2010, 22:07

Dat er vaak, als het erop aankomt, wordt afgezegd, daar kan ik me iets bij voorstellen als het gaat om erotische contacten. Ik heb er enige ervaring mee, heb zelf wel eens advertenties geplaatst en ook op advertenties gereageerd en daar is wel eens een leuk contact uit voortgekomen, maar ik ben toch ook wel eens op het laatste moment teruggedeinst (en ook de andere partij gaf wel eens op het laatste moment niet thuis). Enerzijds vind ik het een ongelofelijk opwindend idee om zo contact te zoeken maar toch ook wel weer erg eng omdat je nooit precies kunt weten met wie je in zee gaat.

Wat leuk trouwens, dat OKCupid. Eindelijk weer eens wat anders dan de gebruikelijke profieltjessites. En ik had nog geen vijf (van de 3000?) vragen ingevuld of er kwam al een Amerikaanse schone van half mijn leeftijd "hi" zeggen ;)
frans

Volgende

Keer terug naar Seksualiteit