door waaromookniet? » wo 11 aug 2010, 11:07
Hallo MENS!!!
..en of dat nu een zgnoemd hetero-lesbisch-bi-gay-trans-asex- of wat dan ook voor benaming lijkt te moeten hebben voor sommigen, ik zou me, zoals ook door anderen al geschreven, niet in eerste plaats druk maken over de vraag of je het 1 bent of het ander. Mijn mening is dat ieder mens het recht heeft zichzelf te zijn, zichzelf te ontdekken en te genieten van hetgeen elk mens maakt tot een bijzonder, uniek individu. Ook ik herken je woorden als je zegt dat je nooit verliefd geweest bent op een man, dat je er vanuit die gedachte nooit getwijfeld hebt aan je "heterosexualiteit" en nu dus een beetje confused bent. Voor mezelf kan ik zeggen dat ik al op jonge leeftijd kennis heb gemaakt met sexualiteit tussen 2 mensen, in mijn geval een neef. Het is me nog steeds niet duidelijk of ik, mochten deze jeugdervaringen niet hebben plaatsgevonden, ook zo zou zijn zoals ik nu ben/ voel/ denk.
De relatie(tje)s die ik tot nog toe gehad heb waren allen met meisjes/ vrouwen, waarop ik ook verliefd werd, van kon houden en waarmee ik oprechte, fijne omgang en sex kon hebben/ heb , en op een man ben ik dus ook nog nooit verliefd geweest. Voor mezelf kan ik verliefdheid en lichamelijke "honger" tamelijk makkelijk scheiden, en heb dus ook wel wat ervaringen opgedaan met mannen. Waarom? omdat ik gewoon behoefte aan heb, omdat ik het fijn en lekker vind. Ik beschouw het als een verrijking van mijn leven, maar moet toch wel toegeven dat ik het niet makkelijk vind om ermee om te gaan, laat staan de mensen om mij heen erover te informeren. Als er een multiple-keuze vraag zou moeten beantwoord, en de opties heel zwart-wit zouden zijn als: hetero/bi/lesbo/gay/ dan zou ik mezelf aankruisen als zijnde bisexueel, maar wat betekent dat eigenlijk? ik kan enorm!!!!!!! genieten van stomende sex met een andere vent maar zie een relatie of coming-out-together met een man niet zitten.
De moraal???? die is er niet, denk ik, want niemand is hetzelfde als iemand anders, hokjes-denk-politiek is niet op zijn plaats soms en wat mij betreft moet een mens zijn hart en gezond verstand ten volle benutten, ook om een keer iets te doen om er gewoon voor jezelf achter te komen of het iets voor jou is............
Ik wens je veel plezier en hoop dat mensen oals jij en ik op een goede dag een keer ECHT voor zichzelf besluiten- en ook hiernaar durven leven- dat een opgeplakte naam niets meer is dan een naam alleen........
greetz and love, laten we gewoon een keer met z'n allen durven te zijn wie we zijn, en jawel, ook ik heb nog veel te overwinnen.....
Vrede! x