Verschil in gevoel tussen mannen en vrouwen

Hoe geef je biseksualiteit vorm in je relaties(s)?

Verschil in gevoel tussen mannen en vrouwen

Berichtdoor Els » do 04 feb 2010, 11:21

Het kwam in het topic sterk ook al naar voren: sommige bisekuelen hebben andere gevoelend ten opzichte van mannen dan van vrouwen.

Bij mij was dit eerst ook zo. Ik werd op zowel mannen als vrouwen verliefd, maar het voelde kwalitatief anders. Ook zag ik mezelf geen relatie met en vrouw hebben (hierbij wel opgemerkt dat ik toen nog een monogaam was, en inmiddels meer zie in polyamory).
Inmiddels is dit veranderd. Gevoelens voor vrouwen en mannen kunnen voor mij weldegelijk vergelijkbaar zijn. Een relatie met een vrouw zou ik nu ook zeker niet uit de weg gaan. En als ik niet een primaire relatie met mijn vriend zou hebben, zou die hypothetische relatie met een vrouw best primair kunnen zijn.

Hoe zit dat bij jullie?
Els

Re: Verschil in gevoel tussen mannen en vrouwen

Berichtdoor PaulV » do 04 feb 2010, 11:44

Ik ben er nog niet helemaal uit eigenlijk. Kwa aantrekking schommelde het voorheen steeds tussen man en vrouw, dat is inmiddels wel redelijk gestabiliseerd. Kwa emotionele kant zie ik weinig in mannen vooralsnog, maar gezien ik pas 1 relatie heb gehad met een vrouw is dat eigenlijk ook nogal nieuw. In mijn hoofd heb ik besloten om maar te zien wat er gebeurd en hoe ik me daarbij voel, maar het blijft voorlopig dat ik een relatie met een man toch wat raars vind hebben. Ik weet niet zo goed hoe dat komt, misschien toch iets van angst om dan als homo gezien te worden. Wellicht dat ik als ik wel een vriendin heb wat meer durf in dat opzicht, en er dan vanzelf overheen groei.
Sekspositief.nl - Een forum voor iedereen met een sekspositieve houding.
PaulV

Berichtdoor Els » do 04 feb 2010, 12:38

Ik zou eerder zeggen dat als je een vriend krijgt, je daar dan in kan groeien, maar dat is misschien een beetje ene flauwe opmerking ;)
Els

Berichtdoor PaulV » do 04 feb 2010, 14:48

Ik bedoelde dat als ik een vriendin had ik minder moeite zou hebben met een vriend, en als ik die vriend eenmaal heb zullen die issues waarschijnlijk verdwijnen. Maar het is idd net zo handig om meteen een vriend te krijgen, ondanks dat dat wat enger is.
PaulV

Berichtdoor Pascal » do 04 feb 2010, 20:58

zoals in het topic sterk al wel te lezen valt, is het wel duidelijk hoe ik er in sta.

@PaulV - Ik vraag mij af waarom jij waarschijnlijk angst voelt om dan als homo gezien te worden. Hoe zie je dit dan voor jezelf, wanneer je een relatie met een vrouw en een man hebt, zou je dan de man wegstoppen voor de buitenwereld om niet als homo bestempeld te worden?
Voor mijzelf kan ik wel zeggen dat ik die angst niet ken, wat een ander denkt moet diegene trouwens ook zelf weten. Vaak hoor ik opmerkingen wanneer mensen van mij horen dat ik biseksueel ben, "dat verklaard alles" of "nu vallen de puzzlestukjes op z'n plaats".
Met andere woorden mijn houding/doen en laten verklaard al wel veel. Ook wanneer je dan in je eentje ergens loopt kan iemand je als homo bestempelen. En wat dan nog? Ik vind de kledingkeuze van een ander ook wel eens niet leuk.
Het lijkt mij moeilijk om antwoorden te vinden op sommige vragen wanneer je met een dergelijke schaamte te kampen hebt.
Fuck me, suck me, eat me, beat me, lick me, stick me, hurt me, make me cum but just don’t mess up my hair!
Pascal

Berichtdoor PaulV » do 04 feb 2010, 21:46

Ik was niet van plan om die dan te verbergen nee. Ik verwacht/hoop dan eigenlijk dusdanig verliefd te zijn dat het me sowieso niet meer boeit. Zolang ik me er niet door tegen laat houden is er niet echt een probleem, en zo sterk zijn de negatieve gevoelens hier omheen ook niet.
PaulV

Berichtdoor Edwin » vr 05 feb 2010, 12:34

Dat enge maakt het ook spannend, natuurlijk. Ik ben nu zo ver dat ik het leuk vind om hetero kennissen af en toe te plagen met TMI (too much information) 8-)
Ik heb ook lange tijd gedacht dat ik alleen van een vrouw zou kunnen houden en met mannen alleen seks wilde, maar nu ik wat meer ervaring heb vraag ik me af of ik dat echt wil of dat ik me bij voorbaat aanpaste aan de verwachtingen van anderen.
I prayed for freedom for twenty years, but received no answer until I prayed with my legs. - Frederick Douglass.
Edwin
Site Admin

Berichtdoor PaulV » vr 05 feb 2010, 13:28

Edwin schreef:Ik heb ook lange tijd gedacht dat ik alleen van een vrouw zou kunnen houden en met mannen alleen seks wilde, maar nu ik wat meer ervaring heb vraag ik me af of ik dat echt wil of dat ik me bij voorbaat aanpaste aan de verwachtingen van anderen.

Dat vraag ik me nu al geregeld af eigenlijk.
PaulV

Berichtdoor Pascal » vr 05 feb 2010, 14:30

Edwin schreef:Ik heb ook lange tijd gedacht dat ik alleen van een vrouw zou kunnen houden en met mannen alleen seks wilde, maar nu ik wat meer ervaring heb vraag ik me af of ik dat echt wil of dat ik me bij voorbaat aanpaste aan de verwachtingen van anderen.

Interessant... Ik denk dat het voor mij niets met de verwachtingen van anderen te maken heeft. Alleen zie ik mij geen huishouden runnen met een man aan mijn zijde...
Fuck me, suck me, eat me, beat me, lick me, stick me, hurt me, make me cum but just don’t mess up my hair!
Pascal

Berichtdoor Meelconny » vr 05 feb 2010, 14:42

Hoi,
Heb een vraag ter discussie. Ben een vrouw, biseksueel, heb altijd geschommeld tussen relaties met mannen en vrouwen. Nu heb ik een vaste relatie met een vrouw. Merk dat ik op een bepaald moment het contact met een man ga missen en weet niet goed hoe hier mee om te gaan. Zijn hier meer mensen die hier ervaring mee hebben?
groetjes
Meelconny

Volgende

Keer terug naar Relaties