Last van onbegrip?

Alles wat je te bespreken hebt over je biseksuele identiteit en je coming out, en wat niet onder seks of relaties valt.

Re: Last van onbegrip?

Berichtdoor heart_station » di 16 feb 2010, 12:49

Het is sowieso verstandig om eerst even alles in je hoofd op een rijtje te krijgen, voordat je met haar gaat praten, dan ben je er zelf ook iets rustiger onder. Ik kom zelf van de Veluwe (toendertijd wisten maar heel weinig mensen daar dat ik bi was), maar ik heb het geluk dat ik op m'n 18e naar de Randstad verhuisd ben, daar is het toch iets gemakkelijker om uit te komen voor wie je echt bent (al zitten er hier om Leiden ook nog de nodige gehuchten :roll: ).

Ik vnd het in elk geval heel knap dat je je niet zomaar bij je situatie neerlegd, maar dat je wel bereid bent om tegen je vriendin uit te komen, hoe moeilijk het ook is.
heart_station

Berichtdoor Bliss Laveau » di 16 feb 2010, 14:21

Persoonlijk vind ik wel dat Dubje allang drastischer stappen had kunnen ondernemen om zijn eigen grenzen te bewaken. Op het moment dat de ene partner op één of andere manier niet in staat is om sex te hebben, dan moet er gekeken worden hoe je dat probleem gaat oplossen. ( als de ander tenminste tenminste wel die seksuele verlangens heeft) Mocht er binnen de relatie niks veranderen dan kun je twee kanten opgaan. Of je maakt het uit of je laat de ander toe om buiten de relatie intiem contact te zoeken. Maar op het moment dat ik een partner heb die daarnaast ook nog eens zo overduidelijk laat zien dat ze een totaal ander mens is dan ik, met totaal andere normen en waarden, dan weet ik niet of ik daar verder nog moeite voor zou willen doen.

Waarom zou je al die moeite doen om de ander te veranderen, terwijl je die energie veel beter kunt gebruiken om eindelijk eens voor jezelf te zorgen.

Want doe je dat eigenlijk wel Dubje? Zorg je wel voor je zelf? Zorg je wel dat jij krijgt wat je nodig bent? Of laat je jezelf steeds meer wegteren, steeds kleiner worden, zodat je uiteindelijk geen zelfvertrouwen en daadkracht meer over hebt? Als dat zo is dan zou ik je nu aanraden om jezelf bij één te rapen, moed te verzamelen, je eigen kracht terug vinden en op te staan. Laat je stem horen en zeg duidelijk 'nee en nu niet verder, dit is de grens, hier houdt het op'.
Op dat moment sluit je voor jezelf een hoofdstuk, je klapt het boek dicht en zegt 'nu gaan we aan een nieuw verhaal beginnen'.

Liefs Bliss
“All began in love, all seeks to return in love. Love is
the law, the teacher of wisdom, and the great revealer of mysteries.”

~Starhawk~
Bliss Laveau

Berichtdoor Dubje » wo 17 feb 2010, 01:38

Dank je, ja ik heb ondertussen in andere dingen wel geleerd dat opgeven in sommige situaties
geen oplossing mag zijn. Je hebt gelijk Bliss en ik wou dat ik al jaren geleden stappen had
ondernomen, het word met de tijd die verstrijkt alleen maar moeilijker en ingewikkelder.
Ik denk dat ik op die manier wel behoorlijk slecht voor mezelf zorg, ik weet alleen niet zo goed
hoe je jezelf boven andere dingen kunt zetten, tis altijd wel zo gegaan, dat wil niet zeggen dat
ik me erbij neer moet leggen maar het maakt het wel wat lastiger om maar zacht uit te drukken.
Het voelt gewoon zo ego maar dat kan aan mij liggen.

Ik zou er veel voor over hebben om zo een ochtend wakker te worden en er de moed voor te hebben
om "een nieuw hoostuk te beginnen" maar het zal me niet in de schoot geworpen worden, zal dit
zelf moeten doen natuurlijk, ik weet dan eigenlijk niet waar ik het zoeken moet bij mezelf
aangezien ik absoluut niet het idee heb dat ik zoiets zou durven. maargoed als ik dus terug kijk
dan had ik graag veel eerder stappen moeten zetten.

ik weet dat ik het verleden moet loslaten en niet teveel moet piekeren over alles dat had kunnen
zijn, maar meer vooruit kijken en proberen te zien wat nog kan zijn.
Moeilijk eerlijkgezegd maar niet onmogelijk.

Groetjes Dubje
ºO(¯`·Een kus is een afdruk van een indruk die met nadruk vraagt om een herdruk·´¯)Oº
Dubje

Berichtdoor Bliss Laveau » wo 17 feb 2010, 02:56

Hey Dubs,
Dit is niet iets wat je zomaar even doet, noch kun je dit in je ééntje oplossen. Het is belangrijk om even op zoek te gaan naar de juiste ondersteuning en begeleiding. Je kunt in ieder geval bij mij terecht voor een luisterend oor, gewoon even pben.

Liefs Bliss
“All began in love, all seeks to return in love. Love is
the law, the teacher of wisdom, and the great revealer of mysteries.”

~Starhawk~
Bliss Laveau

Berichtdoor Dubje » vr 19 feb 2010, 15:01

Dank je Bliss erg lief van je, op het moment is het allemaal een beetje chaos aangezien mijn zus nét is bevallen van een tweeling,
verliep allemaal wat moeizaam dus is me allemaal wat. :)

Groetjes (oom)Dubje
ºO(¯`·Een kus is een afdruk van een indruk die met nadruk vraagt om een herdruk·´¯)Oº
Dubje

Berichtdoor JustSomebody » za 27 feb 2010, 03:25

Ik weet niet of onbegrip een zwaar opgevat punt is, maar ik zeg ook niet dat niemand je begrijpt. Ik ben er pas voor uitgekomen tegenover een heel groot deel van mijn vriendinnen dat ik bi ben. Ze zeiden allemaal dat ze me begrepen, maar dat horen ze ook niet te zeggen. Ze begrijpen me totaal niet, maar proberen het in ieder geval wel en dat vind ik fijn.
Alleen op het moment dat ik verliefd werd op mijn (in die tijd) beste vriendin veranderde er heel veel. Het begrip van haar kant leek door de dingen die ze zei te verbeteren, maar het bleek allemaal gelogen. Ze hield van de aandacht die ik haar schonk en daardoor probeerde ze me steeds dichterbij te krijgen ook al wist ze dat ik niet kon omgaan met mijn gevoel. En dat zijn dingen die niet mogen gebeuren. Op wie je ook valt en hoe dichtbij die persoon ook staat, laat nooit misbruik van je gevoelens maken door mensen die denken álles te begrijpen.
JustSomebody

Berichtdoor PaulV » wo 14 jul 2010, 19:39

Ik vind dat een buitengewoon kinderachtige reactie. Eigenlijk ook los van waar het een reactie op was.
Sekspositief.nl - Een forum voor iedereen met een sekspositieve houding.
PaulV

Berichtdoor Pascal » wo 14 jul 2010, 22:32

precies Paul, had het niet beter kunnen zeggen
Fuck me, suck me, eat me, beat me, lick me, stick me, hurt me, make me cum but just don’t mess up my hair!
Pascal

Vorige

Keer terug naar Algemeen