[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4505: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3706)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4507: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3706)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4508: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3706)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4509: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3706)
Het Grote Bi-Forum • Toon onderwerp - Last van onbegrip?

Last van onbegrip?

Alles wat je te bespreken hebt over je biseksuele identiteit en je coming out, en wat niet onder seks of relaties valt.

Re: Last van onbegrip?

Berichtdoor Dubje » zo 07 feb 2010, 17:16

ºO(¯`·Een kus is een afdruk van een indruk die met nadruk vraagt om een herdruk·´¯)Oº
Dubje

Berichtdoor Els » zo 07 feb 2010, 20:48

"Ons" forum is gewoon geweldig! 8-)

Maar even serieus: gevoelens zijn moeilijk, heel moeilijk soms! Alleen werkt het wegduwen en negeren, zeker als dat al lange tijd aan de gang is (wat ik in jouw verhaal wel hoor) vaak erg tegendraads: door het wegduwen wordt het uiteindelijk zelfs erger. Emoties en gevoelens laten zijn, ze echt voelen, en daar de ruimte en tijd voor nemen, is superheftig, maar het is het uiteindelijk ook vaak waard. Het kan meer duidelijkheid geven, en jezelf meer "heel" laten voelen. Al kan de weg daarnaartoe juist voelen dat je compleet stuk gaat. Mensen zijn gelukkig veerkrachtige en sterke wezens, zelfs als je dat op dit moment jezelf niet zo voelt.
Ok iets te "moeten" vertellen wat je zelf al enigszins moeilijk vindt te accepteren, maakt het hele verhaal niet makkelijker. Zeker als je al zo lang in een relatie zit (vanaf je 19e, als ik goed reken?), en je dus volwassen geworden bent, terwijl je met haar samen was, maakt het het mogelijke breken van die relatie des te moeilijker. Heel veel sterkte ermee in elk geval!

/Els
Els

Berichtdoor PaulV » zo 07 feb 2010, 21:33

Ik heb ook ooit eens een artikel gelezen (kan het wel nazoeken als je wilt) waarin gezegd werd dat moed als een spier is, en dat je die op dezelfde manier kunt trainen. Al die dingen die je eigenlijk wel wilt zeggen maar niet durft, dat is hetzelfde als dat je naar de sportschool zou gaan en meteen de zwaarste gewichten gaat proberen op te tillen. In plaats daarvan zou ja dan op zoek moeten gaan naar iets wat je wel eng vindt, maar je ook wel aandurft. Met het idee dat andere dingen steeds minder eng voor je worden en je als het ware een soort van kritieke massa creeert zodat je uiteindelijk alles aandurft. Je hebt hierin eigenlijk de eerste stap al genomen, door je verhaal hier te delen. Is natuurlijk nog steeds makkelijker gezegd dan gedaan om dit voort te zetten, maar je gaat dan tenminste de goede kant op (en richting is eigenlijk belangrijker dan snelheid).
- Een forum voor iedereen met een sekspositieve houding.
PaulV

Berichtdoor Pascal » zo 07 feb 2010, 23:06

mooie bijdrage PaulV
Pascal

Berichtdoor Dubje » ma 08 feb 2010, 00:59

Vind het forum zeker wel geweldig en zo voelt het ook zeker

Ik denk wel dat ik sterker ben dan dat ik zelf denk, je hoort het vaker om je heen en ook waneer
ik terug kijk naar wat er allemaal op mijn pad is gekomen moet ik toch wel sterk zijn, dus daar
zit zeker wat in.

Het moeilijke stuk is hoe doorbreek je op onderdrukken/wegdrukken van gevoelens, het is nou al zo
lang hetzelfde in mn leven dat het een standaard routine is geworden, ook al doet het zeer en is
he moeilijk, op een bepaald punt weet je niet beter.
Ik heb haar inderdaad rond 19e ontmoet, ietsje eerder maargoed.

Ik vind het heel erg mooi gezegd paulv, en er lijkt me wel een sterke waaheid in te zitten.
je hebt gelijk in het feit dat ik inderdaad een stap hebt gezet door er hier open over te praten
ook al lijkt het niks in the big picture en zijn sommige verdere stappen heel erg moeilijk.
richting is zeker belangrijker dan snelheid zoals je zo mooi verwoord.

Ik ben enorm blij deze stap gezet te hebben, het voelt als een bevrijding en ook al is het maar
text hier, het voelt wel alsof er heel wat van mn shouders valt. Verdere stappen wil ik even niet
over nadenken, ik ben nu blij met dit hier en daar geniet ik van.

dank jullie voor de backup

Dubje
ºO(¯`·Een kus is een afdruk van een indruk die met nadruk vraagt om een herdruk·´¯)Oº
Dubje

Berichtdoor Els » ma 08 feb 2010, 10:37

@Dubje: als je wil kan ik wel wat tips geven over dat wegdrukken van die gevoelens, maar dat gaat hier wat off topic. Pb maar, als je wil :)

En wat Paul zegt, daar zit zeker wat in! Kleine stapjes, en uiteindelijk kunnen er dan steeds grotere stappen gezet worden.
Els

Berichtdoor J.J. Pipper » wo 10 feb 2010, 11:12

J.J. Pipper

Berichtdoor Els » wo 10 feb 2010, 12:02

Ik heb dus precies hetzelfde verhaal als Pipper. Biseksualiteit is nooit een issue voor mij geweest, en ik weet pas sinds een half jaar ofzo van het lnbi af. Ik kan me soms echt verbazen over de problemen die anderen met hun coming out hebben en dergelijke, want voor mij is dat zo niet herkenbaar. Maar wel des te meer reden om me in te zetten dat de rest van de wereld ook in een situatie komt die ik altijd al heb gehad ;)
Els

Berichtdoor heart_station » wo 10 feb 2010, 21:37

Het is niet zo dat mensen uit mijn omgeving het niet accepteren, maar ze begrijpen het inderdaad vaak niet. Een paar oud-collega's bleven me vaak vragen of ik seks met een man nou lekkerder vond dan met een vrouw, of andersom en ze geloofden niet dat het allebei de eigen leuke kanten had. Een oud klasgenootje van me vroeg me ooit waarom ik nou 'niet gewoon een keer eens normaal' kon doen. Hij bleef volhouden dat ik toch liever 'gewoon' met een man wilde trouwen, omdat dat in de maatschappij veel makkelijker zou zijn. Het vooroordeel dat het een fase is en dat ik of eigenlijk lesbisch ben, of juist hetero, heb ik ook vaak genoeg gehoord.

Ik moet toegeven dat ik ook genoeg mensen ken die biseksualiteit geclaimd hebben terwijl ze zichzelf later homo of lesbisch noemden (terwijl veel van hen met zowel mannen als vrouwen relaties gehad hadden). Het onbegrip wordt zo ook wel gevoed.

Ik denk (net als veel mensen hierboven) dat het voor mannen moeilijk is dan voor vrouwen. Veel mannen vinden het sexy als vrouwen met elkaar zoenen, maar ik ken een stuk minder vrouwen die het sexy vinden als twee mannen dat met elkaar doen. Laat staan dat ze er een relatie mee zouden willen. Er wordt vreselijk met twee maten gemeten.

En Dubje, kan je er op een goed moment niet naar 'vissen'? Wanneer er zoendende mannen op tv zijn, vraag haar waarom ze er zo'n afkeer voor heeft? Bewijs haar het tegendeel. Jullie hebben al zolang een relatie, zo walgelijk kan ze je toch niet vinden.
heart_station

Berichtdoor Dubje » do 11 feb 2010, 13:16

Misschien wel een idee ja heart_station, het is alleen dat de angst om gruwelijk afgestoten
te worden en het hele plaatje dat ik niet meer weet wat ik nou moet dat aan me vreet.
wat als.. spookt dan ook constant rond. misschien is het gewoon onbegrip, hoe zij ermee is
opgegroeid, misschien heeft ze er echt een hekel aan, soms ben ik gewoon te bang voor het
antwoord, al haalt dat niet het feit dat is erg nieuwsschierig ben weg hoe het nou echt zit dan.

Ik heb het gevoel dat ik een beetje op een punt sta in mn leven waar ik voor verschillende keuzes
sta, maar te bang ben om er ook maar 1 te maken, aangezien elke keuze het leven ook alleen maar
moeilijker kan maken. het lijken me allemaal nogal alles of niets keuzes.
Ik besef dat dit misschien allemaal behoorlijk negatief klinkt hoor, en ja tis vaak ook zo.
maar dat haalt niet weg dat er genoeg leuke dingen zijn en daar houd ik me aardig aan vast.
Om die in gevaar te brengen /op het spel te zetten is ook weer niet makkelijk.

Ik ga je tip zeker onthouden heart_station en misschien toch wel een goed idee om hier en daar
eens wat te vissen ook al is het super subtiel. Ik heb op het moment zoveel dat op me af komt
dat ik zoiets heb van "ok even rustig aan doen totdat de boel kalmeert en dan eens gaan kijken"
maar misschien veranderd er niks aan of word juist alleen maar erger (dat je overal toch mee
blijft zitten), welke dingen hebben even de tijd nodig en welke doe je slim aan om wat mee te
doen, het is allemaal moeilijk moet ik zeggen.

Ik heb over de tijd wel geleerd om sommige reacties van mensen te laten zijn en los te laten
(vroeger hield ik me echt aan elke mening vast) maar als het aankomt op geaardheid, seks, intimiteit
liefde en leed hierin lukt het me niet goed om dat los te laten. Het is niet zo dat ik het wil
negeren dat is ook niet goed, ik zou geen koude robot willen zijn dat alles me niks doet.
Zou er wel beter mee om willen leren gaan wat natuurlijk heel veel beinvloed.

Aan de ene kant doet het me goed om Pippers verhaal te lezen, dat geeft toch een sprankje hoop
maar moet wel eerlijk bekennen dat het me ook jaloers maakt, als ik soms verhalen van anderen hoor
voor wie het allemaal zo makkelijker verliep met hun omgeving, niet dat ik het mensen niet wens hoor
wou dat het voor iedereen zo was, dat zou de wereld zoveel makkelijker maken.

Misschien heb ik gewoon ongeluk gehad door op te groeien in mijn omgeving, maar het is wat het is
daar verander ik niks aan natuurlijk dus het enige wat ik nu kan doen is vooruit kijken en niet
achterom, en proberen er het beste van te maken.

Groetjes Dubje
Dubje

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen