[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4505: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3706)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4507: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3706)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4508: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3706)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4509: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3706)
Het Grote Bi-Forum • Toon onderwerp - Last van onbegrip?

Last van onbegrip?

Alles wat je te bespreken hebt over je biseksuele identiteit en je coming out, en wat niet onder seks of relaties valt.

Re: Last van onbegrip?

Berichtdoor Dubje » zo 07 feb 2010, 04:10

Hmm soms ligt het onbegrip behoorlijk dichtbij..
ik zat vanavond tv te kijken met mijn vriendin en er kwam een stukje voorbij van 2 mannen die met elkaar aan de haal gingen min of meer.
Wat me nogal pijnlijk viel is dat mn vriendin luid en duidelijk liet merken dat ze er van walgde.....auw
Mede door dit soort dingen vertel ik het eigenlijk niemand en ben ik als de dood om wat meer ervaring op te doen.

Het zijn deze dingen die me zo ongelovelijk klem zetten in het leven...
ºO(¯`·Een kus is een afdruk van een indruk die met nadruk vraagt om een herdruk·´¯)Oº
Dubje

Berichtdoor Pascal » zo 07 feb 2010, 10:25

Van onbegrip van zelfs je vriendin wordt je wereld heel klein volgens mij...

Is je vriendin bekend met je gevoelens? ( je kan het al wel verteld hebben op het forum, maar ik weet het even niet meer :oops: )
Pascal

Berichtdoor PaulV » zo 07 feb 2010, 11:44

Nieuwe vriendin zoeken?
- Een forum voor iedereen met een sekspositieve houding.
PaulV

Berichtdoor Els » zo 07 feb 2010, 11:53

Dat is wel erg hard gezegd Paul. Zelfs met dit soort grote verschillen tussen mensen, is een relatie uitmaken altijd makkelijker gezegd dan gedaan, zeker als je al langer bij elkaar bent.

Het lijkt me wel heel pijnlijk als mijn eigen partner met afschuw zou reageren op de (seksuele) wensen die ik heb.
Els

Berichtdoor Pascal » zo 07 feb 2010, 11:57

Mooie verwoording Els, ik had het niet aardiger kunnen zeggen...
Pascal

Berichtdoor Miranda » zo 07 feb 2010, 12:18

Dat is inderdaad erg pijnlijk. Weet je, soms reageren mensen met angst, walging of zelfs haat op dingen die ze niet kennen of omdat ze dat nou eenmaal zo geleerd is. Als er dan iemand is die hetzelfde doet, iemand waar ze van houden, dan is de reactie vaak anders.

Mijn neefje had ouders (een oom en tante van mij dus) die op homosexualiteit ook met walging reageerden. Bahbahbah, vieze flikkers :roll: Hun eigen zoon durfde dus niet zo goed uit de kast te komen tegenover hen (geen wonder), en vroeg mij om mee te gaan om het te vertellen. Dat gesprek zelf ging niet zo heel goed, en het duurde ook even voor ze doorhadden dat het écht een fact of live was (ze hebben hem zelfs eerst meegenomen naar de dokter :? ).

Maar tegenwoordig hebben ze weer een fantastisch contact. Zowel met mijn neefje als met zijn vriend. Ja, dat was eerst moeilijk. Maar wel de moeite waard. Je kunt toch niet je hele leven lang verbergen wie je bent tegenover mensen waar je van houdt? Ik zeg niet dat het goed gaat komen met je vriendin, als je uit de kast komt. Want dat weet ik niet. Maar wil jij echt de rest van je leven verbergen wie je bent? En pijnlijk gekwetst worden, elke keer als er dit soort dingen gebeuren?
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both."
Benjamin Franklin (1706-1790)
Miranda

Berichtdoor PaulV » zo 07 feb 2010, 12:25

- Een forum voor iedereen met een sekspositieve houding.
PaulV

Berichtdoor Dubje » zo 07 feb 2010, 14:43

Hoi allemaal en bedankt voor de replys

Nee mijn vriendin weet er niks van, en zoals je kan begrijpen zie ik dit niet 123 gebeuren.
Je wereld word wel kleiner ja, maar ( niet al té depri bedoelt) mijn wereld is al erg klein
buiten het feit dat het wéér een persoon erbij is die zo reageerd, is het feit dat ze mijn
vriendin is het pijnlijke stuk. Ik merk wel dat al dit soort dingen je behoorlijk kunnen
verharden en versterkt het gevoel van "ik vs de wereld" alleen maar meer.

Zomaar een punt achter een relatie zetten van bijna 11 jaar voor een gevoel/lustgevoel
kan nooit goed uitpakken denk ik. Ok het is niet zomaar er zijn idd erg veel minpunten
binnen de relatie, onbegrip, beroerd tot geen seksleven, en met de tijd veranderd het
allemaal meer in een broer/zus relatie.

Op een bepaald punt in mijn leven ondekte ik de wereld van prostaat massage en wou dus hierin
op de een of andere manier mijn vriendin betrekken, tevens op vele manieren geprobeerd om voor
beide uit te vogelen wat wie nou lekker vind of zou willen, jammergenoeg kwam het allemaal van
1 kant uit en kreeg ik steeds meer het gevoel en bvestiging dat ze zeg maar wel een relatie wou
maar alles wat met seks te maken had maar liever links laat liggen.

Het enigste wat we wel hebben geprobeerd vele jaren geleden was op aanraden van de dokter naar
een sexuoloog geweest maar helaas liep ook dat uit op niks. Ik denk dat ik het lang geleden op
had gegeven en neergelegd heb bij het feit dat het misschine zo voor me weggelegd was.
Geen seksleven zowel als met een vrouw of man, ik weet dat het nogal depri klinkt en ook wel zo is
maar als zoiets systeematisch lang genoeg aanhoud verlies je de hoop op een bepaald punt toch wel.

Wat ik wel merk (mede door dit proberen te zoeken naar manieren om mijn horizon te verbreden) is
dat diep van binnen ik het blijkbaar toch niet compleet heb opgegeven.
Ik wil gewoon niet op een bepaalde leeftijd terug kijken op mijn leven en blijven afvragen hoe
iets nou geweest zou zijn of hou uitgepakt zou zij. Kortom het achtervolgen (juiste woord?)
van je dromen/fantasieen en gevoelens.

Ik besef me maar als te goed dat ik in een behoorlijk beknelde situatie zit.
En ik weet niet wat ik zou kunnen doen, ofc ik ben net als een ander geen fan van vreemdgaan
ik ben bij mezelf al zo vaak nagegaan als de mogelijkheid zich voordoet, hoe zou ik dan reageren
en ik moet zeggen door de jaren heen ben ik steeds zwakker in de schoenen komen te staan, tot
op het punt van overtuigt zijn dat als er zich iets voordoet ik het waarschijnlijk niet uit de weg
zou gaan... ik weet dat veel mensen dit slecht op kunnen vatten, en weet eigenlijk ook niet
hoe ik dit alles goed onder woorden moet brengen.
Voor mijn gevoel moet ik zeggen dat er iets is van "ik heb er recht op" en "ik verdien het"
Hoe krom en raar het ook misschien kan klinken. Ik hoop niet dor dit gezegd te hebben dat mensen
gaan denken dat ik iemand ben zonder gevoel, verry weg van.
Dus als iets niet helemaal duidelijk is dan zeg of vraag het alsjeblieft aangezien het laatste
wat ik wil is om opnieuw verkeerd begrepen worden, in wat ik zeg of hoe ik ben.

Als ik vele dingen lees over wat mensen doormaken waneer ze het hun nabije mensen in hun leven
vertellen, houd dat me tegen, aangezien ik niet het gevoel heb dat aan te kunnen.
Darmee zeg ik niet dat ik het gelijk van tafel veeg, ik been alles zeker wel mee, en ik hecht
behoorlijk veel waarde aan de ervaringen van mensen die het zijn aangegaan.
Voor mezelf voelt het als iets wat veels te ver weg is en min of meer mission impossible is.

Ik besef dat alles over zijn geheel gezien ik er slechter mee af ben door alles binnen te houden
maar ik leef meer van dag tot dag en binnen houden is meestal op dat moment de snelste uitweg.
ºO(¯`·Een kus is een afdruk van een indruk die met nadruk vraagt om een herdruk·´¯)Oº
Dubje

Berichtdoor Miranda » zo 07 feb 2010, 16:05

Ik herken de situatie waar je inzit, hoor.
Ik heb besloten weg te gaan. Omdat er geen sex meer was de laatste twee jaar, maar belangrijker...omdat ik mezélf niet kon zijn in die relatie. En dat was een relatie van 15 jaar. Niet gemakkelijk om weg te gooien.

De reactie's die ik kreeg verschilden. Totáál onbegrip met een verwoording van: Waarom ga je weg, hij heeft een goede baan, hij gaat niet vreemd, hij slaat je niet...
Op mijn reactie dat ik gelukkig wilde zijn was het antwoord dat ik te hoge eisen stelde :shock: :? :roll:
Precies één iemand reageerde onverbloemd en onversneden positief: "Wauw, ik vind het altijd zó goed als mensen sterk genoeg zijn om zo'n keuze te maken!"
Dat deed me wel weer goed.

Achteraf was dit de beste beslissing die ik ooit in mijn hele leven heb genomen. Voor mij én voor mijn ex.
We zijn nu allebei veel gelukkiger. Was het gemakkelijk? Nope. Was het goed? Volmondig JA!
Mensen uit mijn omgeving die destijds twijfelden of ik wel de juiste keuze maakte zeggen nu trouwens dat ze me nauwelijks weer kennen. Ik ben verschrikkelijk veranderd, ben véél gelukkiger en ze vinden het allemaal een bijzonder positieve verandering.

Edit: Nog even een aanvulling: De relatie waar ik destijds in zat was op zijn verzoek een monogame relatie. Ik ben ondanks twee jaar geen sex ~ iets wat beslist van hém kwam, niet van mij ~ nooit vreemd gegaan.
De verleiding was er wel degelijk, vooral ook omdat ik wist dat hij daar verschrikkelijk kwaad over zou zijn en het me nooit zou vergeven. Ik dacht dat het de breuk voor hem (en laat ik eerlijk wezen, ook voor mij) gemakkelijker zou maken. Ik ben toch blij dat mijn principes hier stevig in de weg hebben gezeten, ik weet namelijk niet of ik dan nog zo blij met mezelf zou zijn geweest als ik het wel gedaan had. En het komt altijd uit, vreemdgaan. En je kwetst een ander er onnoemelijk mee. Doe het niet, alleen al voor jezelf niet. Het lijkt gemakkelijker, maar maakt het alleen maar moeilijker.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both."
Benjamin Franklin (1706-1790)
Miranda

Berichtdoor Pascal » zo 07 feb 2010, 16:39

Hoe meer reacties ik van je lees des te meer ik begrijp hoe moeilijk jij het hebt. Ik begrijp tussen de regels door dat je voor jezelf de kans op een gelukkig leven opgegeven hebt.

Misschien is het een idee om voor jezelf de voor en tegens van je relatie eens af te wegen. De negatieve dingen als geen intimiteit en geen begrip aan de ene kant en de positieve dingen aan de andere kant en dan eens te bekijken waar je uitkomt. En wat heb je te verliezen als je verteld wat je seksuele voorkeur is. Hoe moet je partner begrip opbrengen voor je seksuele voorkeur als zij hier niet van op de hoogte is.
Pascal

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen