Drie jaar bi-forum in cijfers

Hier vind je de forumregels, kun je forumgerelateerde vragen stellen, en doen wij forumgerelateerde mededelingen. Check dit sub-forum dus voor je begint!

Drie jaar bi-forum in cijfers

Berichtdoor Edwin » di 22 jan 2013, 04:11

Op 22 januari 2010 werd het Grote Bi-Forum geopend, dus vandaag bestaat het precies drie jaar. In die drie jaar zijn er 8065 berichten geplaatst in 1309 onderwerpen, door 872 forumleden. Hier volgen nog meer cijfers en twee ranglijsten om een indruk te geven van wat er in al die berichten is geschreven, en door wie.

Dit zijn de populairste onderwerpen (meer dan 2000 keer bekeken):

1. De forumbar (8719 keer bekeken)
2. Schoonheid (6445)
3. Gay sauna's (3995)
4. Wanneer vertel je dat je bi bent? (3485)
5. Ben hetero, maar toch... (3455)
6. Favoriete tv-series (3042)
7. Kracht (3006, over partner)
8. Waarom blijven bi-mannen in de kast? (2872)
9. Films met biseksuele thema's, aanvullen graag! (2806)
10. Trio's (2721)
11. Positiviteit ftw! (2713)
12. Verschil in gevoel tussen mannen en vrouwen (2611)
13. Datingsites: ervaringen (2516)
14. Hoe scoor je een vrouw? (2389)
15. Negatieve shit (2370)
16. Forum traag of onbereikbaar (2316)
17. Wat is voor jou belangrijker? (2224)
18. Voedsel! (2212)
18. Discussietips over homoseksualiteit (2212)
20. PANN (2127)
21. Serieus contact zoeken maar hoe? (2100)

De populairste onderwerpen zijn meer verspreid over verschillende subforums dan ik had verwacht. Maar de meeste staan natuurlijk in de subforums die het meest geschikt zijn voor discussies: Algemeen, Seksualiteit, Een goed gesprek en de Spam-hoek. Hoe zouden we de inhoud nog korter kunnen samenvatten? Het lijkt erop dat bi's gewoon mensen zijn die kletsen, tv en films kijken, eten, uitgaan en naar mooie mensen kijken. Verder is er veel aandacht voor coming-out, contact zoeken en verschillen tussen mannen en vrouwen. We hebben trouwens sommige titels gecorrigeerd voor deze gelegenheid, want opvallend veel slordig gespelde titels zijn populair geworden. Misschien heeft dat met spontaniteit te maken.

"De forumbar" is niet alleen het meest gelezen onderwerp, maar ook het enige onderwerp met meer dan 100 reacties. Er is maar liefst 915 keer gereageerd over virtuele drankjes en andere off-topic dingen van de dag. Dus als we daar nog even doorkletsen, hebben we straks alleen topics met minder dan 100 of meer dan 1000 reacties.

Het subforum Stelt u zich eens voor... speelt geen rol in de bovenstaande lijst, maar heeft wel de meeste onderwerpen (242) en de meeste berichten (1584). Dat is natuurlijk logisch, want veel leden openen daar een nieuw onderwerp om zich voor te stellen.

De bovenstaande cijfers zouden een stuk lager zijn zonder de meest actieve leden. Dit is de top-10, zonder de huidige en voormalige moderatoren/beheerders, want die krijgen al genoeg aandacht:

1. PaulV (515 berichten)
2. Anne-Fleur (319)
3. Pascal (314)
4. Bliss Laveau (224)
5. Ireen (167)
6. Subjectief (120)
7. edcar (92)
8. afrika3 (88)
9. Just (87)
10. Sven (85)

Hartelijk dank voor jullie bijdragen! Sorry Paul, er is geen prijs, je moet het doen met de eer.
Het geeft te denken dat de meeste top-10-leden momenteel niet actief zijn. We hopen ze nog eens terug te zien.

Tot slot nog een paar aardige details. De populairste beginletter van forumleden is de M (89 gebruikers), net voor de B van Bi (84). De minst populaire beginletter is de Q (3). En de meest exotische woonplaats is de ledenlijst is Coyhaique in Chili (waar Eric de Blois woont).
I prayed for freedom for twenty years, but received no answer until I prayed with my legs. - Frederick Douglass.
Edwin
Site Admin

Re: Drie jaar bi-forum in cijfers

Berichtdoor Edwin » di 22 jan 2013, 17:08

Aanvulling: bij de oprichting van het forum was het nadrukkelijk de bedoeling om hokjes te overschrijden, zodat iedereen zich er welkom voelt, of je nu man, vrouw of transgender bent, onafhankelijk van seksuele oriëntatie of relatievorm. Volgens mij is dat redelijk gelukt. In de top-10 van meest actieve gebruikers staan 4 vrouwen, waaronder een transvrouw (een transgenderist om precies te zijn). De rest is man, maar in de top-5 zijn de vrouwen weer in de meerderheid. Veel actievelingen zijn polyamoreus, maar ik hoop dat monogame bi's zich hier net zo goed thuis voelen.
I prayed for freedom for twenty years, but received no answer until I prayed with my legs. - Frederick Douglass.
Edwin
Site Admin

Berichtdoor Bliss Laveau » do 24 jan 2013, 13:13

Ha wat grappig, ik had helemaal niet het idee dat ik nou zoveel heb bij gedragen aan het forum. :mrgreen:
“All began in love, all seeks to return in love. Love is
the law, the teacher of wisdom, and the great revealer of mysteries.”

~Starhawk~
Bliss Laveau

Berichtdoor edcar » do 24 jan 2013, 17:26

Sta ik zomaar op de zevende plaats haha..... Nog even en ik kom op de zesde .... Wel leuk deze info
* Spreken is zilver...zwijgen is goud
* Wie nooit waagt...Blijft maagd.
edcar

Berichtdoor edcar » do 24 jan 2013, 17:27

Oja zal mijn best doen om jouw in te halen ..... Whaha de "jacht" is geopend :lol:

Bliss Laveau schreef:Ha wat grappig, ik had helemaal niet het idee dat ik nou zoveel heb bij gedragen aan het forum. :mrgreen:
edcar

Berichtdoor cared » vr 25 jan 2013, 00:36

Zeker leuke informatie :-)

maar het creeër hier wel haantjes gedrag door :-) hee edcar :-)
MONA: "De behoefte aan probleemrubrieken zal in de toekomst alleen maar stijgen", en "Ik weet wat de mensen voelen, want door wat ikzelf meemaakte herken ik mezelf in iedereen".
cared

Berichtdoor edcar » vr 25 jan 2013, 15:42

:? ................ ;)

cared schreef:Zeker leuke informatie :-)

maar het creeër hier wel haantjes gedrag door :-) hee edcar :-)
edcar

Keer terug naar Over het forum