Welke workshops en lezingen zou jij graag zien?

Hier vind je alle informatie over de Bicon 2010, 6 & 7 november, te Den Haag. Ook kan je hier al je vragen stellen, en is er ruimte te over voor alle suggesties, plannen en andere voorpret.

Re: Welke workshops en lezingen zou jij graag zien?

Berichtdoor afrika3 » do 08 jul 2010, 23:58

Ik wil wel graag een drag workshop - voor kings EN queens, lekker door mekaar. En dat natuurlijk vroeg in de avond of ei d vd middag om er ook voor het feest lekker uit te zien. En de pimp-yourself workshop natuurlijk
afrika3

Berichtdoor luc houtkamp » vr 09 jul 2010, 09:37

afrika3 schreef:Ik wil wel graag een drag workshop - voor kings EN queens, lekker door mekaar. En dat natuurlijk vroeg in de avond of ei d vd middag om er ook voor het feest lekker uit te zien. En de pimp-yourself workshop natuurlijk

Komt goed uit, want ik heb net voorgesteld om als thema voor het feest te kiezen: Kings & Queens!
luc houtkamp
Moderator

Berichtdoor Sidell » vr 30 jul 2010, 11:41

luc houtkamp schreef:Discussieworkshop. Officieel is er geen reden om verband te zien tussen biseksualiteit, polyamory en BDSM. Maar in de praktijk zie je wel degelijk dat veel biseksuelen met BDSM bezig zijn en andersom, en dat veel polyamoristen ook biseksueel zijn. In de UK is daar bijvoorbeeld onderzoek naar gedaan door Meg Barker. Waar komt die overlap van interesses vandaan, en hoe gaan we er mee om? Werkt het bevestigend in het beeld dat biseksuelen pervers zijn, en zo ja, is dat erg?

Ik denk dat in het huidige tijdperk veel 'openlijk bisexuelen' 'die zich verenigen', zich ook bezig houden met BDSM en polyamory. De overlap van bisexualiteit met polyarmory is voor iedereen begrijpelijk. Tussen bisexualiteit en BDSM is wat moeilijker te verklaren, ik denk dat het vooral te maken heeft met D/S (dominatie en submissie). Bisexuelen kunnen verlangens hebben naar beide sexuele genderrollen, wat met BDSM volledig tot uiting gebracht kan worden.

Begrijpelijk dat er aandacht wordt besteed aan deze zaken op het bicon, maar het zou inderdaad een bepaalde groep bisexuelen kunnen afschrikken, dat zijn de bisexuelen die ook moeilijker voor hun geaardheid uit komen, meer verlegen zijn.
Ook een workshop als Show and Tell wordt wel leuk gebracht als: "ontwapenend, leuk en vrolijk!" maar is behoorlijk Exhibitionistisch. Wat valt er nou te vertellen over je leuter of je doos? Tenzij er een bundel ketingen in hangt of als je een prachtig geschoren schaamhaarwerkje hebt.

Ik kan me bij beide iets voorstellen polyamory en BDSM, ik ben openminded. Maar om een breder publiek aan 'bisexuelen' naar de bijeenkomst te halen lijkt me beter om daar niet teveel aandacht aan te besteden. Maar aan de andere kant begrijp ik het ook wel weer, BDSM'ers en Poly's zijn trouwe bezoekers, kan ik me zo voorstellen.
Sidell

Berichtdoor Anne-Fleur » vr 30 jul 2010, 22:38

Sidell schreef:Tussen bisexualiteit en BDSM is wat moeilijker te verklaren, ik denk dat het vooral te maken heeft met D/S (dominatie en submissie). Bisexuelen kunnen verlangens hebben naar beide sexuele genderrollen, wat met BDSM volledig tot uiting gebracht kan worden.

Zou je dit ook wat nader kunnen toelichten? Ik snap namelijk niet zo goed wat je bedoeld. Zoals ik het nu begrijp komt het namelijk behoorlijk negatief over, dat iemand vanwege zijn/haar biseksualiteit dan maar aan BDSM gaat doen. Ik kan natuurlijk niet voor andere mensen spreken, maar voor mij geldt dat absoluut niet. Ik ben biseksueel en doe aan BDSM, het verband daartussen zou ik niet weten. Maar er zit zeker geen oorzakelijk verband tussen.

Sidell schreef: Ook een workshop als Show and Tell wordt wel leuk gebracht als: "ontwapenend, leuk en vrolijk!" maar is behoorlijk Exhibitionistisch. Wat valt er nou te vertellen over je leuter of je doos? Tenzij er een bundel ketingen in hangt of als je een prachtig geschoren schaamhaarwerkje hebt.

Ik vind het juist een heel leuk idee, poezen en piemels kunnen onderling nogal verschillen en zijn ook een bron van onzekerheid voor veel mensen. Ik ben echt ontzettend lang onzeker geweest over mn poes, dat ze er raar uitziet in vergelijking met anderen. Natuurlijk niet relevant, maar toch is het een vaak voorkomende gedachten. Die van anderen bekijken is dus ontzettend leerzaam. Zeker omdat in onze maatschappij naakt niet geaccepteerd is, dus zo vaak krijg je de kans niet om eens ongegeneerd naar iemands geslachtsdelen te gaan zitten staren. Al die plaatjes met bio enzo zijn allemaal leuk en aardig, maar the real deal is toch wel anders.

mod-edit: quote gefixed
Anne-Fleur

Berichtdoor afrika3 » za 31 jul 2010, 00:25

Sidell schreef:Tussen bisexualiteit en BDSM is wat moeilijker te verklaren, ik denk dat het vooral te maken heeft met D/S (dominatie en submissie). Bisexuelen kunnen verlangens hebben naar beide sexuele genderrollen, wat met BDSM volledig tot uiting gebracht kan worden.

ik zie het verband niet tussen biseksualiteit, bsdm en gender rollen. Dit lijkt te veronderstellen dat Bdsm altijd plaatsvindt tussen mensen van verschllende seksen of die in het Bdsm spel verschillende genderrollen aannemen. Dat is natuurlijk niet zo, er is een enorme diversiteit hierin.
Ben het ook niet met je eens dat bi's behoefte zouden hebben aan verschillende gender rollen, in ieder geval geldt dat voor mij niet. Als je als man op mannen valt zit je toch niet in een vrouwenrol ??

En over het show en tell: ik heb het in Uk meegemaakt en vond het heel erg leuk en ontspannen; er was heel veel over te vertellen! Alleen al hoe je je eigen geslachtsdelen noemt. "doos" Klinkt voor mij nogal respectloos maar dat is natuurlijk persoonlijk.

mod-edit: eveneens quote gefixed. Dezelfde ook nog eens ;)
afrika3

Berichtdoor Sidell » za 31 jul 2010, 12:31

Anne-Fleur schreef:Zou je dit ook wat nader kunnen toelichten? Ik snap namelijk niet zo goed wat je bedoeld. Zoals ik het nu begrijp komt het namelijk behoorlijk negatief over, dat iemand vanwege zijn/haar biseksualiteit dan maar aan BDSM gaat doen. Ik kan natuurlijk niet voor andere mensen spreken, maar voor mij geldt dat absoluut niet. Ik ben biseksueel en doe aan BDSM, het verband daartussen zou ik niet weten. Maar er zit zeker geen oorzakelijk verband tussen.

Ik bedoel het zeker niet negatief hoor. En waarom zou het negatief zijn als iemand vanuit zijn bisexualiteit, genoegdoening kan vinden in BDSM? Overigens probeerde ik niet een oorzakelijk verband te leggen, maar ik probeer te verklaren waarom er veel overlap is. Luc die vroeg zich dat af. Ik probeerde het even in het kort te verklaren. Maar het is ook alleen maar een verklaring voor de D/S factor, en niet voor B/D en S/M factor.
afrika3 schreef:Als je als man op mannen valt zit je toch niet in een vrouwenrol ??

Meestal 1'tje wel en vaak met genoegen!

Annefleur wat jij zegt over die Show en Tell workshop; dat het kan helpen onzekerheid weg te nemen over het eigen geslachtsdeel, kan ik me voorstellen. Daar had ik niet aan gedacht.
Maar ik twijfel gewoon of dergelijke workshops, alsmede de vele aandacht aan BDSM en polyamorie niet bepaalde bisexuelen afschrikt? Hoe denken jullie daar over?
Sidell

Berichtdoor Sidell » za 31 jul 2010, 12:35

afrika3 schreef:
Sidell schreef:"doos" Klinkt voor mij nogal respectloos maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Sorry ik ben nogal in een heteromannen wereld opgegroeid!! ;)
Sidell

Berichtdoor Els » za 31 jul 2010, 20:07

@Sidell: ik snap de verklaring vanuit de D/s-factor eigenlijk ook niet. Zou je dat wat uitgebreider uit kunnen leggen?

Voor de rest van de workshops denk ik dat de organisatoren van de bicon goed moeten bedenken wat precies de doelgroep van de BiCon is. Is dat nieuwe onervaren bi's bereiken, dan moet je nadenken over of bepaalde workshops mensen kunnen afschrikken. Is het vooral gericht op meer ervaren bi's, dan hoef je met mogelijke afschrikwekkendheid minder rekening te houden. Misschien is het een goed idee om een rating systeem aan de workshops en lezingen toe te voegen? 1 bolletje voor dingen voor beginners, 2 bolletjes voor dingen voor gevorderden en 3 bolletjes voor uitersten? Al zijn dat soort dingen vrijwel altijd subjectief natuurlijk.
Els
Site Admin

Berichtdoor luc houtkamp » zo 01 aug 2010, 10:03

Els schreef: Misschien is het een goed idee om een rating systeem aan de workshops en lezingen toe te voegen? 1 bolletje voor dingen voor beginners, 2 bolletjes voor dingen voor gevorderden en 3 bolletjes voor uitersten? Al zijn dat soort dingen vrijwel altijd subjectief natuurlijk.

Haha, voor beginnende bi's en voor gevorderden! Misschien kunnen we ook een cursus geven: "biseksueel worden, u kunt het leren!"

Nee, grapje. Maar ik vind dat de basis voor de BiCon moet zijn: diversiteit en tolerantie. Dat betekent dat enerzijds de meer kinkt bi's ervoor moeten zorgen dat mensen niet ongewenst worden geconfronteerd met dingen die ze niet willen, maar anderzijds er ook tolerantie is naar hoe anderen hun BiCon invullen!
luc houtkamp
Moderator

Berichtdoor PaulV » zo 01 aug 2010, 11:46

Als je beide doelgroepen aan wilt spreken, dan is het denk ik wel belangrijk dat je de "beginners" altijd wat te doen geeft. Er moeten dus altijd brave activiteiten zijn waar deze mensen heen kunnen gaan. En dan kun je tegelijkertijd met de activiteiten waar de gevorderde bi's het minst aan hebben de kinky dingen doen zodat deze een alternatief hebben.
PaulV

VorigeVolgende

Keer terug naar Holland BiCon 2010