Kracht

Voor homo's, lesbiennes en hetero's met een biseksuele partner.

Kracht

Berichtdoor meeuw3 » zo 24 jan 2010, 00:19

Ja kracht voor mijn partner. Hij doet t maar. Ik houd van vrouwen en mannen. En mischien nog wel meer van vrouwen dan van mannen...Mijn man, weet dat ik neig naar androgyn. Ik vind het super dat hij het met mij uithoudt :D en dat terwijl ik geregeld twijfel voel over mijn gevoelens en seksualiteit.

Moderator: dit bericht leidde tot een discussie over androgynie; die is verplaatst naar het subforum Algemeen, onder de titel Androgyn.
Laatst bijgewerkt door meeuw3 op ma 01 feb 2010, 16:18, in totaal 2 keer bewerkt
meeuw3

Re: kracht

Berichtdoor Pascal » za 30 jan 2010, 01:16

Na wat geschuif enzo in de topic´s weten we nu iets meer over jou :P Maar ik vraag mij af... ook in het algemeen, hoe een partner zich staande houdt in een relatie waar je partner zich aangetrokken, verbonden voelt met een ander en misschien het wel (al dan niet in overeenstemming) in de praktijk brengt.
Om het nu bij dit topic te houden, Als je het met ons delen wil? hoe vullen jullie dit in? Praten jullie er over? Ik begrijp dat je je emotionele relatie echt met je man hebt? Vanwaar komt de twijfel?
Fuck me, suck me, eat me, beat me, lick me, stick me, hurt me, make me cum but just don’t mess up my hair!
Pascal

Re: kracht

Berichtdoor meeuw3 » ma 01 feb 2010, 12:12

Ja praten is heel belangrijk. Mijn partner staat er heel open in, thank God. Wij delen beiden de opvatting dat je, ook al woon je samen en houd je van elkaar, een individu blijft (niks geen twee-eenheid, alhoewel in sommige dingen zeker wel)
Met eigen behoeften, wensen en verlangens, met een eigen (unieke) kijk op het leven en eigen wijze hoe je aan dit alles invulling wilt geven. Klinkt heel utopisch (althans zo vind ik het klinken haha) maar ook wij hebben hier heel wat gesprekken over moeten voeren. Nu kan ik zeggen dat we onze weg hierin hebben gevonden en dat geeft een heel vrij gevoel! De twijfel zit meer in mijn eigen gevoelens enzo, niet in mijn relatie met mijn partner.
Pascal, hoe is dat voor jou? In je gevoelens voor mannen en vrouwen? En hoe ervaar en deel je dat in je relatie? Als je het wilt beantwoorden natuurlijk!
meeuw3

Re: sterk

Berichtdoor Pascal » ma 01 feb 2010, 21:48

Zeker is het praten heel belangrijk, beter gezegd complete openheid van gevoelens, wensen en gedachten. Wanneer dit er niet is wil het volgens mij niet werken. Ook ben je elk een individu ( geen uniseks jassen :mrgreen: ) je moet elkaar de vrijheid geven op elk je eigen gevoelens en gedachtegoed. Alhoewel dat volgens mij voor elke relatie geldt.
Nu het antwoord op jou vraag;
Ik geniet van beide geslachten en samen kunnen wij er over praten, in alle opzichten en in volledige openheid.Ik ervaar geen twijfel meer over wat ik voel, dat is er en dat is het. Wanneer een ander daar moeite mee heeft dan hoef ik mij niet te schamen, dan heeft de ander onbegrip. In onze relatie zijn wij beide biseksueel wat e.e.a. goed bespreekbaar maakt. Dus bij ons is er ruimte voor toevoeging van man, vrouw, of stel. Dit is wel een seksuele aangelegenheid, de emotionele binding hebben wij met ons tweeën.
Ik ervaar dus binnen mijn relatie een volledige vrijheid in gevoel voor mannen en vrouwen, de beleving binnen de relalie is samen, dus eens nakaarten is ook fijn :)
Fuck me, suck me, eat me, beat me, lick me, stick me, hurt me, make me cum but just don’t mess up my hair!
Pascal

Berichtdoor meeuw3 » wo 03 feb 2010, 12:01

Je gevoel is, zeg maar, in balans? Wat jij verteld klinkt heel prettig! Die openheid met en naar elkaar, waar jij het oa over hebt, ervaar ik zeker ook in mijn relatie. Twijfel over mijn relatie heb ik dan ook zeker niet, de band is sterk. Mijn twijfel (die soms de kop op steekt) zit 'm meer in mijn eigen gevoel en is vermoedelijk ontstaan toen ik even terug erg verliefd was geworden op een vrouw. Nu is mij dit vaker overkomen en niet bevreemdend ofzo, maar dit keer was het erg heftig en confronterend. Levensvragen ('wie ben ik' en zo) kwamen op zeg maar..... :) En een verliefdheid op een derde zal in elke relatie vragen om antwoorden, denk ik. Hoe open die ook is.
meeuw3

Berichtdoor Pascal » wo 03 feb 2010, 19:10

Verliefdheid is in elke relatie "volgens mij" moeilijk omdat er een soort inbreuk komt in je relatie. Ik denk wel dat het er van af hangt wat je ermee doet, en of je ook daarover goed kan praten samen.
Pascal

Berichtdoor PaulV » wo 03 feb 2010, 19:42

Ik vind het wel erg dramatisch om dat een inbreuk te noemen eigenlijk.
Sekspositief.nl - Een forum voor iedereen met een sekspositieve houding.
PaulV

Berichtdoor meeuw3 » wo 03 feb 2010, 20:28

En dat is afhankelijk van de relatie. Voor de ene relatie betekent verliefdheid op een derde vrijwel meteen het einde, voor een andere relatie kan dat ruimte bieden. In mijn geval gaf dat ruimte, maar ook twijfel bij mij. Mijn man voelt geen jaloezie en heeft juist zoiets neem de vrijheid en ruimte (zolang ik het kan delen met hem en bespreken en er liefde is tussen ons), maar de twijfel voor mij ligt meer in mijn gevoelens; is die voor een (of juist voor die ene) vrouw meer dan voor een man. Zie topic androgyn. Ik ervaar die gevoelens ook anders voor een man dan voor een vrouw. En ook in ervaring op het gebied van seksualiteit.
Maar he, hoe zit dat voor jullie? Hoe ervaren jullie al die verschillende gevoelens en seksualiteit voor zowel man als vrouw? En hoe ga je er mee om?
Laatst bijgewerkt door meeuw3 op za 06 feb 2010, 16:52, in totaal 1 keer bewerkt
meeuw3

Berichtdoor Pascal » wo 03 feb 2010, 21:46

@ PaulV - :lol: Dat is niet dramatisch, maar zodra je een twee eenheid hebt en daar komt een derde tussen dan heb je toch inbreuk? Dat is niet negatief beladen bedoeld.

@meeuw – Dat bedoelde ik ook, zolang je erover praat en open en eerlijk bent over je gevoel dan kan het heel leuk werken.
Voor ons zit het iets anders, wij hebben de emotionele binding echt samen. Wij breiden dit uit met de toevoeging van een man, vrouw of stel. Wij maken deze keuze ook samen, het moet voor ons beide klikken. Wanneer het een van ons tweeën niets lijkt, dan gaan wij er niet mee door.
Wij hebben beiden ook dat wij een emotionele relatie met iemand van hetzelfde geslacht niet zien zitten. Ik zou bijvoorbeeld geen huishouden gaan runnen met een man.
Onze keuze ontstaat natuurlijk wel doordat wij ons aangetrokken voelen, maar verliefd ben ik nog steeds op mijn partner.
Pascal

Berichtdoor PaulV » wo 03 feb 2010, 21:59

Pascal schreef:Dat is niet dramatisch, maar zodra je een twee eenheid hebt en daar komt een derde tussen dan heb je toch inbreuk? Dat is niet negatief beladen bedoeld.

Ik zou eerder zeggen dat die derde persoon naast de al bestaande relatie komt, niet tussen die twee mensen in.
Sekspositief.nl - Een forum voor iedereen met een sekspositieve houding.
PaulV

Volgende

Keer terug naar Partnerhoekje