Mijn vrouw wil geen seks of lichamelijk contact

Voor homo's, lesbiennes en hetero's met een biseksuele partner.

Mijn vrouw wil geen seks of lichamelijk contact

Berichtdoor rooms » vr 18 jan 2013, 02:37

Zij zegt dat ze er totaal geen behoefte aan heeft en zij hoeft dan ook geen seks. Het komt hooguit eens voor dat ik haar vinger maar zij wil niets bij mij doen. Wat is er aan de hand waarom zij dit niet wil? Als ik haar daar naar vraag krijg ik alleen maar als antwoord heb ik geen behoefte aan en verder gaat het niet?
rooms

Re: Mijn vrouw wil geen seks of lichamelijk contact

Berichtdoor edcar » vr 18 jan 2013, 17:55

Dit is een hele moeilijke en weet niet of ik wel de aangewezen persoon ben om hierop antwoord te geven :?:

Allereerst heb ik maar weinig "aanknopings-punten" al zijn vaak wel de meest voor de handliggende "problemen" .
Allereerst vraag ik mij af hoe jullie seksleven voorheen was ? ..... Natuurlijk komt er naar jaren de klad erin door drukte binnen het gezin maar ook stress e.d kan nadelige invloed hebben op iemands seksleven.

Ook leeftijd ( vooral bij vrouwen ) kan invloed hebben,denk hierbij bv aan de overgang.... Opvliegers,onregelmatige ongesteldheid,en ook de vagina van de vrouw kan droger worden ( genoeg middeltjes in de handel om dit tegen te gaan of raadpleeg de huisarts )..... Vooral het "droog" zijn van onderen kan voor vrouwen heel lastig zijn als het gaat om seks hebben want als het enigzins nog zal lukken om je penis naar binnen te schuiven kan het inwendig zeer gaan doen ( ook met glijmiddel ) ....... Een troost naar enkele maanden ( of jaartjes ) zal de overgang verdwijnen.... Maar helaas is het "kwaad" meestal al geschied en de seks-lust naar een nihil punt gedaald........ Nog even voor de duidelijkheid... De overgang is niet iets van louter "oudere" vrouwen..... Er zijn dames die al voor hun 40ste in de overgang komen :!:

Misschien zit er iets van "schaamte" achter dat kan natuurlijk ook,dus zoals het uitblijven van nat worden kan een oorzaak zijn en dat hoeft niet altijd te maken te hebben met de overgang,iedere vrouw is anders terwijl de een bijna droog blijft kan een ander het vocht rijkelijk vloeien ..... In de meeste gevallen zal een huisarts kunnen helpen of je anders door verwijzen naar het ziekenhuis.

Maar ligt het "probleem" wel bij je vrouw ? .... Misschien ben jij het "probleem" wel .... Dat seks naar jaren afzwakt is logica in de meeste relatie's ..... Maar het compleet wegblijven van lichaamelijk contact verontrust mij... Ik ken voldoende ( oudere ) stellen die ondanks ze niet meer sexueel actief zijn wel behoefte hebben aan elkaars lichaam ( knuffel,zoenen,streling etc ) ..... Er is dus meer aan de hand wat vele kanten op kan gaan,misschien is er wat gebeurd waardoor zij een "klap" heeft gekregen ( ondekt dat je Bi bent misschien ? .... Of als ze het wel weet zich "minder" voelt in jullie relatie , dus de schuld bij zichzelf legt ? ) ..... Ook kan het zijn dat een dierbaar familielid is overleden ( of ziek is ) wat haar aangrijpt ?

Zo kan ik natuurlijk wel blijven gissen want seks "problemen" zijn er in vele soorten en maten.... Hoewel de meeste "makkelijk" zijn op te lossen moet je er wel beide voor open willen staan.
Heel belangrijk hierin is om vooral eerlijk te zijn tegen elkaar,dit kan alleen als jullie beide ook nog echt liefde voelen voor elkaar ( eens waren jullie beide verliefd niet dan ? )
Voor jouw belangrijk dat je geduld hebt met haar,en voor je vrouw is het van groots belang dat zij eerlijk verteld wat er aan de hand is .... Dus geen slap excuus van ik heb er geen behoefte aan :idea:

Indien jullie beide vroeger hebben genoten van goede seks dan heeft het zeker een geheel andere oorzaak dan het geen behoefte hebben.... Je mag haar af en toe vingeren dat is inieder geval iets.... Maar dat ze jouw niet meer wil aanraken verontrust mij het meest.... Het enige wat ik hierin kan bedenken is dat 1 ; Jij misschien iets hebt gedaan ( kan ook onbewust ! ) wat bij haar een behoorlijke invloed heeft om intiem te zijn met jouw. 2 ; Misschien is er wat gebeurd ( werk,uitgaan ? ) waardoor zij niet meer kan ( of durft ) intiem te zijn met jouw.

Als je meer info hebt is de oorzaak makkelijker te achterhalen :idea:

Ed ;)
* Spreken is zilver...zwijgen is goud
* Wie nooit waagt...Blijft maagd.
edcar

Berichtdoor Edwin » za 02 feb 2013, 03:36

Er kan van alles aan de hand zijn: vaginisme, nare jeugdherinneringen, een uitgeblust huwelijk, misschien is ze aseksueel, misschien is ze lesbisch. Maar daar kom je niet achter als je vrouw er niet over wilt praten.

Het grootste probleem lijkt me dat ze doet alsof seks een rare hobby van jou is die ze simpelweg kan negeren. Dat hoef je niet te accepteren. Ook niet als je rooms-katholiek bent, want het huwelijk is ingesteld om de lichamelijke liefde in goede banen te leiden, niet om je als een monnik te laten leven. Als het altijd al zo gegaan is, kun je volgens mij je huwelijk ongeldig laten verklaren voor de kerk. Ik zeg niet dat je dat zou moeten doen, maar misschien kun je haar wakker schudden door die mogelijkheid op tafel te leggen.

Laat je niet manipuleren door praatjes van het type 'We houden toch van elkaar'? Want ze houdt botweg geen rekening met gevoelens die voor jou erg belangrijk zijn. En probeer advies te vragen aan iemand die je kunt vertrouwen, bijvoorbeeld een familielid, want je hebt blijkbaar morele steun nodig.
I prayed for freedom for twenty years, but received no answer until I prayed with my legs. - Frederick Douglass.
Edwin
Site Admin

Berichtdoor rooms » di 05 feb 2013, 01:14

Dank voor je wijsheid. Zij geeft nu aan dat ze mij niet aantrekkelijk vind.....
rooms

Berichtdoor Edwin » do 14 feb 2013, 16:43

Daar komt ze dan wel laat achter...
I prayed for freedom for twenty years, but received no answer until I prayed with my legs. - Frederick Douglass.
Edwin
Site Admin

Berichtdoor bihappystel » vr 27 sep 2013, 20:59

Sorry...maar moeten we dit onderwerp "serieus" nemen ???? :lol: :lol:
bihappystel

Berichtdoor erwin » vr 27 sep 2013, 23:24

Jazeker moeten we dit ook serieus nemen, mocht je zelf deze vraag niet serieus nemen dan nog past het niet om op deze wijze erop te reageren.

erwin
hokjes zonder grenzen...
erwin
Moderator

Berichtdoor Emile » di 01 okt 2013, 09:31

Zeg anoniempje, mag ik je daar wat over vragen? Puur uit nieuwsgierigheid hoor.
Als ik mensen nog niet goed ken, houd ik eerst wel afstand, maar als ik ze beter leer kennen, vind ik een aanraking (een hand op de schouder, een aai over de bol, een knuffel - afhankelijk van wie het is uiteraard) wel prettig. Alles 'in het nette' overigens. Maar uit jouw reactie begrijp ik dat je aanrakingen helemaal niet fijn vindt. Heb je daar een verklaring voor, of voel je dat nu eenmaal zo? Mis je dan niet de lichamelijke warmte van een ander? Dat kan ook zeker zonder bijbedoelingen zijn. Zelf zou ik me wel eenzaam voelen als niemand me ooit vriendschappelijk zou aanraken.
Mijn vraag is absoluut serieus bedoeld. Soms merk ik dat mensen lichamelijk heel veel afstand houden van anderen en ik ben gewoon benieuwd wat daar achter kan zitten.
Al 20 jaar een homoseksuele relatie en de afgelopen jaren mijn biseksualiteit (her)ontdekt maar daaraan (nog) geen concrete invulling gegeven.
Emile

Berichtdoor Fairytale » di 01 okt 2013, 23:17

Ik ben het eens met anoniempje, dus
edcar schreef:Dus geen slap excuus van ik heb er geen behoefte aan :idea:

vind ik wat een rare uitspraak (tenzij in deze context als ze eerder wel geïnteresseerd was in seks)

Ik hou ook niet van vriendschappelijk knuffelen, schouderklopjes ect.
Fairytale

Keer terug naar Partnerhoekje