Miranda schreef:Ik hoop dat je iets anders bedoelt, maar ik lees dit als: "Vrouwen willen een monogame relatie en beslist niet een partner delen, want dat willen ze niet.". Waarom niet? Omdat ze graag zekerheid willen in hun relatie? En waarom zou dat in een niet-monogame relatie niet het geval zijn? Omdat ze te jaloers zijn? Omdat ze niet kunnen delen?
Hoi Miranda, Heel leuk te merken dat je zo voor de vrouw opkomt!

Je hebt gelijk dat er net zo goed mannen zijn die voor een monogame relatie kiezen. Maar idd zo bedoel ik het niet. Wat ik zeggen wil is dat ik vermoed dat er weinig mensen (dus zowel mannen als vrouwen) zullen zijn die een
liefdesrelatie aangaan waarin sprake is van bigamie. Ik heb het over een vrouw, omdat ik samen ben met een man. Was het andersom geweest had ik mannen aangehaald. En wellicht mede door de punten die jij benoemd; jalouzie, behoefte aan zekerheid, niet willen en kunnen delen, angst om de ander te verliezen, uniciteit binnen een relatie, maar ook omgeving dat een rol kan spelen. Nu ja en ga zo door. En sommige punten zullen ook bij mij opgaan, zeker in het begin als ik erg verliefd ben.
Paul, eerder heb ik mij een beetje verdiept in polyamorie. Ik sta er wel open voor (en mijn partner ook, heel belangrijk uiteraard), maar ik heb het niet toegepast in mijn manier van leven. Ik moet uitzoeken of ik dat kan en wil (dit klinkt misschien wel dubbel omdat ik het ook heb over 'niet willen kiezen' en 'vrijheid'). De vrouwen die ik ken zijn monogaam, dus helaas heb ik nog geen mogelijkheid gehad om te 'oefenen' zeg maar

Ik ben niet monogaam, maar heb niet eerder twee relaties gehad.
Jij wel? Ik ben erg benieuwd naar je ervaring.